Μαΐου 03, 2020

Σχετικά με την «επαναλειτουργία» των σχολείων μας.( επιστολή από γονέα )



Με το χρόνιο αποτύπωμα πλέον στο μυαλό μου , όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας- λειτουργίας και οργάνωσης   (φροντιστήρια, Λύκειο, Πανεπιστήμιο, συλλόγους γονέων, ένωση γονέων,  σχολικές επιτροπές….) θεωρώ ότι έχω δικαίωμα να εκφράσω δημόσια την ταπεινή μου γνώμη σχετικά με την «επαναλειτουργία» των σχολείων μας.
Όποιος, λοιπόν,  στοιχειωδώς γνωρίζει τις υποδομές των εκπαιδευτικών μας συγκροτημάτων, την εκπαιδευτική λειτουργία,  την συμπεριφορά και την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας αυτής τέτοιες εποχές,  ενδεχομένως θα θεωρούσε γελοία τη συζήτηση που διεξάγεται για τη λεγόμενη επαναλειτουργία των σχολείων, για την αναπλήρωση της ύλης και διάφορα τέτοια φαιδρά. (εξαιρώ την Γ’ Λυκείου για προφανείς λόγους βασίζετε στο φροντιστήριο .για να συμμετάσχει στην πιο αξιοκρατική!!!!  αλλά και αντί εκπαιδευτική διαδικασία λες και οι εκπαιδευτικοί των ΑΕΙ δεν θα μπορούσαν να δώσουν κατευθύνσεις  ποιος και προς τα πού θα συνεχίσει…)
Θα ήταν αστείο, αν δεν ήταν τραγικό και εγκυμονούσε κινδύνους.
Αναρωτιέμαι τι κρύβεται πίσω από την ανόητη αυτή επιμονή. Είναι μια ακόμα επικοινωνιακή κατασκευή μέσα στις τόσες που καθημερινά αντικρίζουμε ή κάτι πιο επικίνδυνο που φοβάμαι ακόμα και να εκστομίσω; Ποιος επωμίζεται το τεράστιο ρίσκο που κρύβει μια τέτοια επιλογή; Η αντίθετη γνώμη των κομμάτων της αντιπολίτευσης δεν λήφθηκε υπόψη. Εντάξει αυτοί λαϊκίζουν είναι το γνωστό επιχείρημα. Ωραία. Η αντίθετη, όμως, άποψη σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας; Και αυτοί λαϊκίζουν; Και τα συλλογικά όργανα των εκπαιδευτικών και οι ομοσπονδίες γονέων; Κάθε αντίθετη άποψη;  Όλοι ενοχοποιούνται από τα μίσθαρνα ΜΜΕ, τα οποία γλείφουν αυτόν που τους δίνει το κόκκαλο; Και από τα γνωστά δημοσιογραφικά παπαγαλάκια, που αυτές τις μέρες επαναλαμβάνουν με κραυγαλέα έλλειψη φαντασίας και αντιαισθητικό τρόπο την κυβερνητική γραμμή. Εγώ είμαι το κράτος και εγώ αποφασίζω λοιπόν;
Εντάξει ακούμε τους επιστήμονες  λένε. Προσωπικά σέβομαι την επιστήμη και τους επιστήμονες με ήθος σε βαθμό παρεξηγήσεως. Συντεχνιακού τύπου  μπορεί κάποιος να πει, καθώς δουλεύω  μαζί τους πολλά χρόνια , εκεί ανήκω. Ευγνωμονώ και τον κύριο Τσιόδρα και την επιτροπή που κάνουν σωστή και σκληρή δουλειά σε αντίξοες συνθήκες και δεν υπεισέρχομαι στις κομματικές  τους επιλογές. Μπράβο τους. Ως εδώ όμως.
Η επιστήμη δεν είναι ουδέτερη πολιτικά. Αυτό τουλάχιστον το γνωρίζουν όλοι από τον προηγούμενο αιώνα, όταν η επιστήμη υπηρέτησε απάνθρωπες πολιτικές επιλογές. Μήπως ξεχάσαμε ποιοι υπηρέτησαν την  ναζιστική ευγονική; Κορυφαίοι γερμανοί επιστήμονες. Μήπως ξεχάσαμε τον Ρ. Οππενχάιμερ και το σχέδιο Λος Άλαμος της πρώτης ατομικής βόμβας; Τις βόμβες Ναπάλμ, τον βιολογικό πόλεμο, τα βλαστησιοκτόνα στο Βιετνάμ ποιοι τα σχεδίασαν; Σωρεία παραδειγμάτων μπορεί κάποιος να ανασύρει για να αποδείξει ότι η επιστήμη δεν είναι διόλου ουδέτερη πολιτικά.
Και κάτι άλλο για εδώ. Στην αρχή οι επιστήμονες προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι οι μάσκες δεν είναι απαραίτητες. Τότε που δεν υπήρχαν ούτε για το προσωπικό υγείας με μια μάσκα μιας χρήσης περνούσαμε 3- 5 μέρες  και οι Αμερικανοί και οι Γερμανοί έκαναν πειρατείες. Αργότερα τα πράγματα διορθώθηκαν κάπως και οι μάσκες άρχισαν να είναι χρήσιμες. Τώρα, πλέον, που παράγουμε και μεις ίσως και να γίνουν και υποχρεωτικές. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα παιδιά: επικίνδυνα στην αρχή για μετάδοση, αργότερα λιγότερο και σήμερα σχεδόν ακίνδυνα. Πρόοδος της έρευνας θα μου πείτε. Εντάξει. Μην ξεχάσουμε, όμως, και τα εμβόλια του Η1Ν1 ούτε τις διαχειριστικές ανοησίες που στοίχισαν ζωές σε προηγούμενες πανδημίες. Μην μας στοιχίσουν και τώρα;
Το δε  Υπουργείο Παιδείας Μετά τα ατελείωτα επικοινωνιακά και μικροπολιτικά παιχνίδια με τα τάμπλετ, την ύλη, τα ανύπαρκτα πλαίσια για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ,την μη ανακοίνωση ημερομηνίας και πρόγραμμα  των πανελληνίων εξετάσεων την πιο παλιά ψήφιση του νομοσχεδίου για την αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων,  έρχεται τώρα να νομοθετήσει νύχτα ένα νομοσχέδιο   σε βάρος των μαθητών- εκπαιδευτικών που οι πολίτες είναι κλεισμένοι στο σπίτι και πιεσμένοι ψυχολογικά, εδώ και πάνω από ένα μήνα. Αλήθεια θα είναι ανεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί ή οι μαθητές η οι γονείς αν προσπαθήσουν να ακουστεί η φωνή τους; Ή το Υπουργείο που θυσιάζει την πειθαρχία και τους κόπους του ελληνικού λαού και της νεολαίας, για μικροπολιτικά οφέλη και να περάσει ξανά κυριολεκτικά νύχτα ένα νομοσχέδιο 
Φαίνεται ότι η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., σχεδιάζει για εμάς χωρίς εμάς, αλλά και δεν νοιάζεται για την αποδοχή των «προτάσεών» της από τα μέλη των  εκπαιδευτικών κοινοτήτων Είναι όμως ενδεικτικό των ιεραρχήσεων, των ιδεοληψιών και των προτεραιοτήτων της ηγεσίας. Και αποκαλυπτικό του αποτυπώματος που φιλοδοξεί να αφήσει στην εκπαίδευση:
Απελπιστικά λίγο, κοντόθωρο, αναχρονιστικό
Θα πρέπει να προβούν  την άμεση απόσυρση του εν λόγω «πολυνομοσχεδίου»και την έναρξη ενός θεσμικού, σοβαρού και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα θέματα της Εκπαίδευσης.- παιδείας .
Παράλληλα, ας αρχίσει η κυβέρνηση να προετοιμάζεται, ώστε να είναι έτοιμα τα σχολεία από Σεπτέμβρη. Γιατί τότε δεν θα υπάρχει η «δικαιολογία» του αιφνιδιαστικού της πανδημίας.
 Εξάλλου αν τόσο αγωνιούν για την κάλυψη της ύλης υπάρχουν χίλιοι και ένας τρόπος να καλυφθεί. Ας αναφέρουμε τον έναν τρόπο: να ξεκινήσει κανονικά η  νέα χρονιά με τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους και να μην χάνονται ώρες, μέρες και ακόμα μήνες στην αρχή της κάθε χρονιάς.
Το κράτος θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να υπάρχουν καθαρίστριες να είναι πλήρους απασχόλησης, να βρίσκονται στους σχολικούς χώρους σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους και να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα απαραίτητα υλικά και εξοπλισμό.  
Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να υπάρχουν σε όλα τα σχολεία μόνιμοι σχολικοί φύλακες , βοηθητικό – διοικητικό προσωπικό ώστε να βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία
Θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε όλοι οι σχολικοί χώροι να πιστοποιηθούν αναφορικά με την υγιεινή και την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού.

Γιατί τα σχολεία δεν είναι παιδοφυλακτήρια για εργαζόμενους γονείς, αλλά χώροι μάθησης, χαράς και δημιουργίας . Μέσα σε αυτήν την κατάσταση ας αναδείξουμε στην κοινωνία το όραμα μας για το σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας.
Δε συμφωνούμε με πειράματα!                         ΑΝΟΣΊΑ  η  ΑΝΟΗΣΊΑ ???
Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, αλλά πρέπει να ανοίξουν σωστά και υπεύθυνα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: